Post een nieuw bericht

Reageer op dit bericht

D7 Prikbord Inhoud » » D7 Algemeen Prikbord » »Hemeltje op bezoek

[Registreren]  [Bewerk profiel]  [Wijzig je Voorkeuren
[Zoeken] [Privé Berichten]  [Lijst van Gebruikers]  [FAQ]  [Inloggen]

Auteur Hemeltje op bezoek
Sander
Spiritual

Uit: Oakdale

Geplaatst: 2003-07-07 22:16   
Beste leden van D7,

Ik blijf het ontzettend leuk vinden dat jullie hier posten. Zoals jullie wellicht weten moet je zo’n tekst zelf geschreven hebben, anders kunnen we het niet posten. We hebben het er maanden geleden al een keer over gehad. Gelukkig hebben we er de laatste tijd ook niemand op kunnen betrappen.

Waarom je niet teksten van een ander over mag nemen is eigenlijk heel er simpel. Op alles wat geschreven wordt zit automatisch copyright tot ongeveer 70 jaar na de dood van de auteur. Hoewel dit wettelijk staat vastgelegd, het is dus strafbaar, is er voor mij nog een reden.

Op het moment dat je hier gaat posten, dan doe je dat onder je eigen naam. Zelden krijgen we gedichten die niet door een lid geschreven zijn, zelden zijn deze voorzien van de oorspronkelijke auteur. Als je iets schrijft, dan ben je daar waarschijnlijk erg trots op! Dus je wil niet dat een ander zijn of haar naam eronder schrijft.

Nu zijn er echter diverse mensen die een website hebben. Daar plaatsen ze dan teksten op van anderen zonder de bron te vermelden. Sommigen beweren zelfs dat deze teksten van hun zelf zijn, of van een goede vriend. Dat is natuurlijk niet zo.

Gelukkig hebben we de komende paar dagen “Hemeltje” op bezoek dat ons straks precies gaat vertellen waar de oorspronkelijk auteurs vandaan komen. “Hemeltje” is de doffel die sinds maandagavond hier rond fladdert. Zij gaat mij helpen met het zoeken van de oorspronkelijke auteurs, van diverse websites.

Helaas moet “hemeltje” woensdag weer terug naar haar baasje.

Groetjes,
Sander

Bekijk profiel van Sander         Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Pauline
Spiritual

Geplaatst: 2003-07-10 13:32   
Helaas moet “hemeltje” woensdag weer terug naar haar baasje.

Groetjes,
Sander

[/quote]

Je vind wel weer een nieuwe hemel....
Pauline

Bekijk profiel van Pauline            Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
dim

Geplaatst: 2003-07-10 13:40   
'...en een storm des oordeels kwam; vaagde weg al de schijn en sleep weg alle oppervlakkige zandsteen en liet over de harde rots van schoonheid.'

Is het mogelijk om ons, de 'Gebruikers' de gedichten te laten beoordelen? En vervolgens de mindere gedichten van de site te verwijderen? Met de zee van woorden die er nu op staat is het moeilijk om de beste druppels te vinden. Heb jij (of wie dan ook beoordeelt) ook minder werk.

Laat ons de storm zijn!

Bekijk profiel van dim      Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Sander
Spiritual

Geplaatst: 2003-07-10 18:02   
Quote:

Pauline

Het leven zit vol met verassingen.

Bekijk profiel van Sander         Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Sander
Spiritual

Geplaatst: 2003-07-10 18:08   
Quote:

Is het mogelijk om ons, de 'Gebruikers' de gedichten te laten beoordelen? En vervolgens de mindere gedichten van de site te verwijderen? Met de zee van woorden die er nu op staat is het moeilijk om de beste druppels te vinden. Heb jij (of wie dan ook beoordeelt) ook minder werk.

Hoi Dim,

Op dit moment wordt de beoordeling gedaan door de Spirituals (herkenbaar als de bomen). Het kost ons niet veel meer werk, want we moeten toch eerst alles lezen en controleren voordat het geplaatst kan worden op de site.
Het lijkt mij echter wel leuk om te zien of er veel verschil tussen onze beoordeling en een oordeel van de leden. Echter technisch moet ik dat dan zien te realiseren. Daar moet ik dan weer tijd voor zien te maken ...
Wat is een minder gedicht? Een ieder die tracht te schrijven, dat vind ik een compliment waard. Mindere gedichten zijn gedichten die een persoon klakkeloos van een ander over neemt. Het is nog strafbaar ook.
Ik weet dat het een zee van woorden is geworden. Echter zijn er meer manieren om de gedichten op te delen. Zo kunnen we ze verdelen in verschillende catagorieen. Is dat geen goed idee.
Ik hoor graag wat andere hiervan vinden.

Groetjes,
Sander

Pauline
Spiritual

Geplaatst: 2003-07-11 21:54   
Pauline
[/quote]

Het leven zit vol met verassingen.
[/quote]

Hahahaha, ik bekeek de foto met hemeltje nog eens goed enne.....
Ik wil niet *lullig* doen maar je lijkt wel heel opgewonden te worden van het gesprek met hemeltje ))))
Pauline <yep, it runs in the family >

Bekijk profiel van Pauline            Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Sander
Spiritual

Geplaatst: 2003-07-12 11:04   
Quote:

Hahahaha, ik bekeek de foto met hemeltje nog eens goed enne.....

Ik wil niet *lullig* doen maar je lijkt wel heel opgewonden te worden van het gesprek met hemeltje ))))

Pauline <yep, it runs in the family >

Hmm, het is niet wat het lijkt hoor. Komt door de pantalon ...

Sander

Star

Geplaatst: 2003-12-29 20:29   
sander,zou jij aub, de berichtjes van mij en loml willen verwijderen en er eventueel een slotje opzetten.
ik wil niet meer in de verleiding komen om hem nog iets te sturen.
ik moet hem vergeten
bij voorbaat dank en nogmaals bedankt voor het gebruik van jullie site
een prettige jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar
dank je wel

star

Bekijk profiel van Star      Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Pauline
Spiritual

Geplaatst: 2004-01-04 00:31   
Quote:

Op 2003-12-29 20:29, schreef Star:
sander,zou jij aub, de berichtjes van mij en loml willen verwijderen en er eventueel een slotje opzetten.
ik wil niet meer in de verleiding komen om hem nog iets te sturen.

Hoi Star,

Volgens mij kun je er beter nog even over nadenken of je echt alles wilt laten verwijderen, een slotje okee, maar rigoreus alles weggooien als je zo boos en verdrietig bent is meestal iets waar je spijt van krijgt.
Verder wens ik je sterkte en een fantastisch 2004, met een liefde die je waard bent!
Pauline

[ Dit Bericht is bewerkt door: Pauline op 2004-01-04 00:35 ]

Star

Geplaatst: 2004-01-04 10:17   
lieve pauline,

dat vind ik erg lief van je.
zoals velen hebben jullie onze soap waarschijnlijk op de voet gevolgd en er zit nog geen happy end aan.
ik hoop inderdaad dat 2004 mij de liefde zal brengen en mijn wensen uit zal laten komen.
ook hoop ik hetzelfde voor iedereen op deze site.
veel geluk, liefde en gezondheid !!
heb sander al een privebericht gestuurd, ik laat het nog even staan, ben sterk genoeg om er niets op te zetten, maar niet sterk genoeg om toch steeds te kijken.
loml weet dat ook wel !!
bedank voor je medeleven pauline.
dat doet een mens wel iets, denk je.

Bekijk profiel van Star      Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Star

Geplaatst: 2004-01-04 10:19   
dat laatste moet zijn
dank je !!
erica (star)

Pauline
Spiritual

Geplaatst: 2004-01-04 13:30   
Quote:

Op 2004-01-04 10:19, schreef Star:
dat laatste moet zijn
dank je !!
erica (star)

Hoi Erica,

Zoals je wellicht wel weet zijn de zogenaamde 'spirituals' niet meer zo heel piep ,(ik ben zelf 38) en hebben zodoende wel het een en ander meegemaakt, dus ook op liefdesgebied. Ik kan niet zeggen dat ik jullie 'soap' op de voet gevolgd heb maar dat komt ook vooral omdat ik pas sinds kort niet meer hoef in te bellen. Wel viel het me ,die keren dat ik gekeken heb, op dat het initiatief met name van jouw kant is gekomen, het (bijna pijnlijke) verlangen naar een reactie van de andere kant, herken ik maar al te goed uit mijn eigen verleden, en hoewel ik natuurlijk hoopte dat het voor jullie 'goed' zou aflopen, heb ik daar steeds mijn twijfels bij gehad. De situatie was voor ons natuurlijk niet helemaal duidelijk maar tussen de regels door waren de haken en ogen wel te herkennen helaas.
Nu ik -eindelijk- adsl heb, en dus op m'n gemakkie eens online kan gaan lezen, kom ik uiteraard ook eens wat langer op de D7 en ik vind het jammer te zien dat het vuur tussen Star en Loml (noodgedwongen?) dovende is.
Wist je dat je ruim 32% van alle berichten hier voor je rekening hebt genomen?
Geef jezelf eens 10% van alle energie die je in Loml hebt gestoken en ik weet zeker dat je je alweer wat beter voelt, mijn medeleven betreft jullie allebei, maar omdat jij degene bent die nog post, krijg jij het rechtstreeks. Daar hoef je niet voor te bedanken, dat verdien je, alleen al als meest trouwe poster:-)
En Erica, wanhoop niet, alles loopt precies zoals het moet lopen, ook als je dat niet meteen zo kunt zien!
Liefs Pauline

Star

Geplaatst: 2004-01-04 14:03   
lief

woorden schieten me even te kort.

erica xx

Anoniem
Ongeregistreerde gebruiker
Geplaatst: 2004-01-04 19:52   
Quote:

En Erica, wanhoop niet, alles loopt precies zoals het moet lopen, ook als je dat niet meteen zo kunt zien!
Liefs Pauline

Pauline,

Dank je voor je mooie woorden en steun,het loopt even niet zoals het moet lopen maar uiteindelijk zal ware liefde zijn weg vinden voor ons.

LOML

Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Pauline
Spiritual

Geplaatst: 2004-01-04 21:37   

Pauline,

Dank je voor je mooie woorden en steun,het loopt even niet zoals het moet lopen maar uiteindelijk zal ware liefde zijn weg vinden voor ons.

LOML
[/quote]

Beste LOML,

Ik hoop het van harte voor jullie allebei, en mocht het ware liefde tussen jullie zijn besef dan dat niets groter of belangrijker kan zijn dan dat, maar dat je zelf je wegen vrij moet durven maken....

Groetjes Pauline

Slotje op Onderwerp Verplaats Onderwerp Verwijder Onderwerp