Post een nieuw bericht

Reageer op dit bericht

D7 Prikbord Inhoud » » D7 Algemeen Prikbord » »uitgevers?

[Registreren]  [Bewerk profiel]  [Wijzig je Voorkeuren
[Zoeken] [Privé Berichten]  [Lijst van Gebruikers]  [FAQ]  [Inloggen]

Auteur uitgevers?
Lauloene

Uit: Swifterbant/FLEVOLAND RULES
Geplaatst: 2002-08-08 23:32   
Hoi,
ik ben nieuw hier, ik ken deze site nu twee dagen en begin me hier werkelijk thuis te voelen. Respect voor allen hier.

Ik heb alleen een vraagje, ik zou graag met een uitgever in contact komen. Misschien kunnen jullie me helpen een aantal adressen op te zoeken, wat dat is mij nog niet gelukt.

Hoe pak ik dat allemaal aan?
Ik heb nu rond de vijftig gedichten en kleine verhalen, ik wil ze graag in een boek verwerken, kan ik zoiets gewoon voorstellen bij een uitgever of moet ik daarvoor uigekozen worden? Kun je me helpen?

alvast heeeeeeel erg bedankt, tot vaker!

Bekijk profiel van Lauloene           Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Sander
Spiritual

Uit: Oakdale

Geplaatst: 2002-08-13 02:17   
Hoi Lauloene,

Leuk dat je ook lid bent geworden.

Al diverse keren zijn we benaderd door mensen die vragen hoe ze hun verhalen en gedichten kunnen publiceren. Helaas weet ik daar niet zoveel vanaf. Het is natuurlijk zo dat uitgevers niet overal een boek van zullen maken. Het zou anders teveel gaan worden.
Natuurlijk kan je zelf ook een boek maken. In Word kan je alles netjes verwerken en dan uitprinten en binden bij een drukwinkel. Echter kan je het dan nog niet publiceren.

Er zijn echter nog meer mogelijkheden om de gedichten te verspreiden. Natuurlijk kan je op diverse website’s de gedichten plaatsen zodat anderen ze kunnen lezen. Echter (dat vind ik dan) leest een beeldscherm niet altijd makkelijk. Het is mogelijk om de gedichten uit te printen, maar een mooie bundel krijg je dan niet.
Op het internet zijn veel boeken te vinden die je uit kan printen. Deze bestanden eindigen op *.pdf. Ze kunnen worden geopend met Acrobat Reader. De gebruiker kan het bestand uitprinten zodat het een mooie bundel wordt. Misschien is het leuk om op die manier diverse gedichtenbundels van diverse leden te maken.
Misschien is het handig als we hier een keer een nieuwsbrief over maken. Sinds april is er geen nieuwsbrief meer verzonden, dus het wordt er wel weer een keertje tijd voor. Ook is het mogelijk dat we dan een reactie krijgen van een uitgever, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Groetjes,
Sander

Bekijk profiel van Sander         Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Lauloene

Uit: Swifterbant/FLEVOLAND RULES
Geplaatst: 2002-08-18 03:27   
hartstikke bedankt voor je advies.
ik heb zelf ook al meerdere bundels gemaakt van mijn eigen werk, dat op internet ga ik nu dus ook zeker proberen.

hopelijk zal ik succes hebben want volgens vele die mijn gedichten hebben gelezen schieten ze er veel mee op, zoals vele.

nogmaals bedankt,.

Bekijk profiel van Lauloene           Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote
Ingrid

Uit: Zwolle
Geplaatst: 2002-09-03 08:53   
Quote:

Op 2002-08-08 23:32, schreef Lauloene:
Hoi,
ik ben nieuw hier, ik ken deze site nu twee dagen en begin me hier werkelijk thuis te voelen. Respect voor allen hier.

Ik heb alleen een vraagje, ik zou graag met een uitgever in contact komen. Misschien kunnen jullie me helpen een aantal adressen op te zoeken, wat dat is mij nog niet gelukt.

Hoe pak ik dat allemaal aan?
Ik heb nu rond de vijftig gedichten en kleine verhalen, ik wil ze graag in een boek verwerken, kan ik zoiets gewoon voorstellen bij een uitgever of moet ik daarvoor uigekozen worden? Kun je me helpen?

alvast heeeeeeel erg bedankt, tot vaker!

Hoi ik ben Ingrid.Kijk eens op de site:
Ow volgens mij moet het met hoofdletter B, maar probeer zelf maar even dan.Succes.

groetjes Ingrid

Bekijk profiel van Ingrid               Bewerk/verwijder dit Bericht   Antwoorden met quote

Slotje op Onderwerp Verplaats Onderwerp Verwijder Onderwerp